skip to Main Content
Z Praxe – Dva Jesenné Typy
Michaela prišla na konzultáciu so svojou mamičkou a obe absolvovali službu Určenie farebného typu. Obe pôsobili na prvý pohľad teplým dojmom a vyzeralo to tak, že ich farebnosť nebude veľmi odlišná. Nakoniec sa však ukázalo, že každá potrebuje trochu iné farby.

Michaelina mamička Marie mala vlasy nafarbené teplým tlmeným odtieňom. Jej tvár pôsobila sýto, teplo a zároveň zamatovo. Pokojne mohla patriť do hociktorého z jesenných podtypov, šatková metóda však odhalila, že jej dominantnou vlastnosťou je tlmenosť. Potrebuje ale i dostatok teplých pigmentov, pretože v tlmených mierne chladných farbách nevyzerala dobre. Presná definícia jej farebnosti bola tmavý podtyp tlmenej jesene, ktorý je dosť blízko teplej jeseni.

Pri pohľade na farby šatníka Marie bolo jasné, že inštinktívne vyhľadáva jemnejšie a teplejšie odtiene farieb. Občas však nosí príliš bledé farby, v ktorých sa jej tvár stráca, preto je vhodné kombinovať ich so stredne tmavými farbami, bez veľkého kontrastu.

Pri pohľade na tvár Michaely mi napadli prirovnania ako broskyňová, teplá, ale aj žiarivá. Jej oči mali teplý odtieň, boli stredne tmavé a mierne žiarivé. Jej pokožka pôsobila citlivejším dojmom a stredne tmavé vlasy mali teplé odlesky. Pri šatkovej metóde sme sa zdržali trochu dlhšie. Michaelina tvár celkom dobre tolerovala nielen teplé jarné, ale i teplé jesenné farby, zatiaľ čo i na malý podiel chladných pigmentov vo farbách reagovala negatívne.
Bolo jasné, že farebnosť Michaely je teplá, museli sme však veľmi pozorne porovnávať, či vyzerá lepšie v jarných farbách, alebo jesenných farbách. Ukázalo sa, že v príliš žiarivých a svetlejších jarných odtieňoch to nie je úplne ono a lepšie vyzerá v sýtejších, ale len mierne tlmených teplých farbách. Záver teda bol, že Michaela patrí medzi teplé jesenné typy, ale jej farebnosť má dosť blízko teplému jarnému typu.

Šatník Michaely je farebný a obsahuje najmä teplé farby. Má v ňom však i chladné tlmené a neutrálne farby, ktoré som jej odporučila doplniť žiarivejšími teplými doplnkami – šatkami a náhrdelníkmi, prípadne kombinovať s menej tlmenými farbami vrstvením. Príliš žiarivé odtiene je naopak vhodné zjemniť neutrálnymi farbami. Pre Michaelu je dôležitá farebnosť – v neutrálnych a málo farebných farbách jej tvár nevyzerala tak zaujímavo a sviežo ako vo farebnom oblečení.

Konzultácia s Mariou a Michaelou bola veľmi zaujímavá, práve preto, že ich farebnosť nebola na prvý pohľad úplne zrejmá. V praxi sa vyskytujú prípady, kedy je dominantná nielen primárna farebná vlastnosť, ale rovnako dôležitá je i sekundárna. Stáva sa, že farebnosť je niekde medzi dvoma susediacimi farebnými typmi, alebo že človek môže úspešne nosiť farby oboch susediacich farebných typov.

O to dôležitejšie je, aby človek poznal vlastnosti farieb a aby pochopil príčiny toho, prečo v niektorých farbách vyzerá krásne, žiarivo, sviežo, zatiaľ čo v iných smutne, tvrdo, staro, alebo choro. V podstate nie je dôležité pomenovanie farebného typu, dôležité je pomenovanie a pochopenie vlastností farieb, v ktorých vaša tvár zažiari a v ktorých sa budete nielen cítiť, ale aj vyzerať sebavedomo a krásne!

Back To Top