skip to Main Content

Vo štvrtok 8. marca sa začala vo vybraných predajniach H@M predávať ďalšia z návrhárskych kolekcií tejto značky. Spoluprácu so známym reťazcom tentoraz prezentuje značka Marni. Náhodou som v predvečer uvedenia kolekcie prechádzala okolo pražskej nákupnej galérie Myslbek, pred ktorou som neveriacky pozerala na dlhý zástup ľudí.

 

Po chvíli som pochopila že davy ľudí pred H@M sú tam zrejme kvôli novej kolekcii. Dnešný článok nebude o tejto kolekcii, bude viac o tom, čo sme ochotní urobiť pre to aby sme boli „in“ a či nám nákup oblečenia z takejto kolekcie zaručí úspech.

Fotografie z centra Prahy sú robené po 20.00. Nechcelo sa mi veriť že by ľudia boli ochotní čakať na novú kolekciu celú noc, do nasledujúceho rána. Neskôr som zistila, že v stredu 7.3., asi hodinu predtým ako boli urobené fotografie sa začala v H@M v Myslbekovej galérii akcia s názvom „Marni at H@M and Elle“. Spočívala v slávnostnom uvedení kolekcie na ktorom sa zúčastnili známe tváre (napr. Klára Issová, Aňa Geislerová, Jana Plodková, Jitka Schneiderová atď.) ktoré prišli na akciu oblečené v modeloch z uvádzanej kolekcie. Akcie sa mohol zúčastniť každý, kto sa v predstihu stihol zaregistrovať, pretože do predajne vpúšťali iba registrovaných a počet miest bol limitovaný.

  

Celú kolekciu i s cenami si môžete preztieť tu. Urobte si vlastný názor na to, či a čo sa sa vám z nej páči.

Značka Marni nie je na Slovensku a v Čechách veľmi známa. Táto talianska značka bola založená Consuelou Castiglioni v roku 1994. Typickými prvkami kolekcií tejto značky sú etnické a geometrické vzory, inšpirácia módou 50. a 60. rokov, výrazné farby a pomerne ležérne strihy.
Všetky tieto prvky má i kolekcia značky Marni pre reťazec H@M. Modely v retro štýle majú strihové riešenie, vzorovanie i farebnosť, ktoré nie je možné vídať v našich uliciach bežne. Na módnej prehliadke môžu vyzerať zaujímavo, v bežnom živote však málokto dokáže takéto modely nosiť tak, aby na ňom vyzerali presvedčivo.

Slogan dizajnérskych kolekcií H@M, znie „luxus za ľudové ceny“, poďme sa teda zamyslieť nad jeho významom.
Návrhári dizajnérskych kolekcií pre H@M sú limitovaní cenami. Ak má byť kolekcia v „ľudových“ cenách, je potrebné ubrať na kvalite materiálov, alebo spracovania. Neviem na čom ubralo Marni, možno si však pamätáte drahé kúsky z niektorých predchádzajúcich dizajnérskych kolekcií H@M, ktorých kvalita bola žalostná a dosť diskutovaná.

Ceny jednotlivých modelov sú také vysoké len preto že ide o dizajnérske kúsky, kvalita materiálov a spracovania však vo väčšine prípadov zaručená nie je.
 

Kvalitu kolekcie Marni posúdiť neviem a budem rada ak sa diskusii ozvete, ak nejaký kúsok z tejto kolekcie vlastníte a ak popíšete svoje dojmy z nej.
 
Ako je to teda s myšlienkou uvádzania návrhárskych kolekcií značkou H@M, ich významom a zmyslom?

 Na prvý pohľad táto myšlienka vyzerá zaujímavo – dopriať oblečenie známych značiek i ľuďom, ktorí neovplývajú veľkým kapitálom.

Na druhý pohľad začínam uvažovať, či sú tieto modely, ktoré sú dizajnérske (a preto do bežného života nie úplne použiteľné) i nositeľné. Vám nepripomínajú modely z kolekcie Marni pyžamu, alebo homeless štýl?

Zaujíma ma váš názor na to, čo ste ochotní urobiť preto, aby ste boli „in“. Ste ochotní, stáť v dlhom rade, nechať sa predbiehať novinármi, aby ste po dlhom čakaní napokon zistili, že oblečenie z kolekcie je pre vás príliš drahé, alebo sa vám vlastne nehodí na bežné nosenie, alebo že jeho kvalita nezodpovedá cene?

Kto je pre vás nositeľom trendov, kto a ako vás inšpiruje? Značka H@M ktorá celý rok predáva oblečenie veľmi nízkej kvality za priemerné ceny, veľkolepo uvedie svoju novú dizajnérsku kolekciu a urobí z jej uvedenia „mimoriadnu módnu akciu“. Znamená to, že by sme mali všetci nad modelmi žasnúť a tváriť sa že Jana Plodková v podkolienkch ku kostýmu v retro štýle, tričku vhodnom pre dospievajúcich a zvláštnych okuliaroch je „in“? Znamená to že ak je v podobnej kombinácii nafotená modelka v kampani Marni at H@M, musí to byť vkusné a zaujímavé?
 
Čo si myslíte o dizajnérskych kolekciách značky H@M vy? Je vhodné robiť kompromisy v podobe dizajnérskych kolekcií? Nie je to polovičatosť? Nie je nákup takýchto modelov len stádovitým opakovaním  nadiktovaných trendov bez myšlienky a vloženia svojho vlastného ja? Nie je v nákupoch týchto kolekcií, čakaní v radoch aj kus snobizmu? Má nákup z týchto kolekcií niečo spoločné s osobitosťou a štýlom? Myslíte si že vyššia cena modelov z tejto kolekcie ja zárukou úspechu?

Dnešný príspevok obsahuje možno viac otázok ako myšlienok, avšak pohľad na dlhý zástup red H@M bol pre mňa taký prekvapujúci, že som sa nad touto témou musela viac zamyslieť a zaujíma ma i váš názor. Priestor v diskusii je tu pre vás!

Stiahni si svoj ťahák

Stiahni si svoj ťahák

Pridaj sa do FB skupiny

Pridaj sa do FB skupiny
Back To Top